نوشته شده توسط : مریم

بروکر، شخص یا شرکتی است که هنگام انجام معامله بین خریدار و فروشنده معامله‌ای را ترتیب می‌دهد. یک کارگزار  به عنوان فروشنده یا خریدار نیز عمل می‌کند.

در اینجا ضمن آشنایی با معانی بروکر به تشریح مقررات بروکرها می‌پردازیم.

بروکر چیست؟

بروکر یک فرد یا شرکت است که واسطه‌ای بین سرمایه‌گذار و بورس اوراق بهادار است. از آنجا که بورس اوراق بهادار فقط سفارشات افراد یا شرکت‌هایی را که در آن بورس عضویت دارند می‌پذیرد، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فردی، به خدمات اعضای بورس نیاز دارند. بروکرها آن خدمات را ارائه می‌دهند و به روش‌های مختلف، از طریق کمیسیون، کارمزد یا پرداخت توسط خود صرافی، جبران می‌شوند.

کلمه بروکر همچنین نوع خاصی از کارگزار"بروکر فارکس" را تعیین می‌کند. بروکر فارکس واسطه بین اپراتور است، خواه خریدار یا فروشنده، و بازار فارکس ، بیشتر از بازارهای سهام تنظیم شده، سوداگرانه است. در میان کارگزاران فارکس، "میزهای معاملاتی" را می‌یابیم که بازارهای خود را ایجاد می‌کنند، به طور کلی این موسسات بانکی بین المللی بزرگ هستند. "میزهای غیرتجاری"، کارگزارانی هستند که سفارشات را به موسسات بزرگتر (بانک های بزرگ میزهای فروش) می‌دهند.

اساس بروکرها

بروکرها علاوه بر اجرای سفارشات مشتری، می‌توانند تحقیقات، برنامه‌های سرمایه‌گذاری و اطلاعات بازار را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند. آن‌ها همچنین ممکن است محصولات و خدمات مالی دیگری را که شرکت کارگزاری آن‌ها را ارائه می‌دهد، به صورت متقابل بفروش برسانند، مانند دسترسی به پیشنهادات مشتری خصوصی که راه‌حل‌های مناسب را برای مشتریان با ارزش خالص بالا ارائه می‌دهد. در گذشته، تنها افراد ثروتمند می‌توانستند از پس بروکر برآیند و به بازار سهام دسترسی پیدا کنند.

بروکرهای  مشاوراملاک

در صنعت املاک و مستغلات، یک مشاورحرفه‌ای دارای مجوز املاک است که معمولاً نماینده فروشنده یک ملک است. وظایف یک بروکر هنگام کار برای فروشنده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تعیین ارزش بازار املاک
  • فهرست‌بندی و تبلیغ ملک برای فروش
  • نمایش ملک به خریداران احتمالی
  • مشاوره به مشتریان در مورد پیشنهادات، مقررات و موضوعات مرتبط
  • ارائه کلیه پیشنهادات به فروشنده برای بررسی

گاهی یک کارگزار املاک برای خریدار کار می‌کند، در این صورت، کارگزار مسئول موارد زیر است:

  • مکان‌یابی همه املاک در منطقه مورد نظر خریدار بر اساس محدوده قیمت و معیا‌رها.
  • تهیه پیشنهاد اولیه و قرارداد خرید برای خریداری که تصمیم به ارائه پیشنهاد برای یک ملک می‌گیرد.
  • مذاکره با فروشنده از طرف خریدار.
  • مدیریت بازرسی از ملک و مذاکره در مورد تعمیرات ملک.
  • کمک به خریدار برای بستن و تصاحب ملک.

مقررات بروکر

بروکرها در سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA )، نهاد خودنظارتی مشاوران املاک، ثبت‌نام می‌کنند. در ارائه خدمات به مشتریان خود، کارگزاران بر اساس "قاعده مناسب بودن" از استانداردی برخوردارند که مستلزم وجود دلایل منطقی برای توصیه به خرید محصول یا سرمایه‌گذاری خاص است. بخش دوم این قانون، که معمولاً با عنوان "مشتری خود را بشناسید" یا KYC شناخته می‌شود، به مراحلی اشاره می‌کند که یک کارگزار باید برای شناسایی مشتری و اهداف پس انداز خود انجام دهد، که به آنها کمک می‌کند تا دلایل منطقی توصیه را تعیین کنند.

این استاندارد رفتاری با استانداردی که برای مشاوران مالی ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به عنوان مشاوران سرمایه‌گذاری(RIA) ثبت شده است، تفاوت قابل توجهی دارد. بر اساس قانون مشاوران سرمایه گذاری در سال 1940، RIA ها دارای استاندارد امانت‌داری دقیق هستند تا همیشه در جهت منافع مشتری عمل کنند، در حالی که هزینه‌های آنها را افشا می‌کنند.

 

کارگزاران املاک در ایالات متحده مجوز هر ایالت را دارند. هر ایالت قوانین خاص خود را دارد که انواع روابط بین مشتریان و کارگزاران و وظایف کارگزاران در قبال مشتریان و افراد عمومی را تعیین می‌کند.

کلام آخر

انتخاب یک بروکر می‌تواند می‌تواند کار سختی باشد. مخصوصا وقتی با بروکرهای زیادی مواجهیم که هرکدام برای جذب مشتری بیشتر در تلاش‌اند. لذا بررسی اعتبار و وضعیت بروکرها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مسئله تعیین بروکر، قدمی مهمی برای تبدیل شدن به تریدر موفق است.



:: برچسب‌ها: بروکر ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

ارزهای دیجیتال در ایران همچنان در حال رشد هستند، بنابراین فرصت‌های پولساز آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. افرادی زیادی به دنبال کسب درآمد دلاری در ایران هستند. با آگاهی و شناخت ارزهای دیجیتال می‌توانید براحتی کسب درآمد کنید.

روش های کسب درآمد دلاری در ایران از طریق ارز دیجیتال

1.کسب درآمد دلاری با خرید و فروش ارز دیجیتال

اولین انتخاب شما خرید کوین است. صرافی‌های مختلفی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد که کوین‌هایی را خریداری کرده یا در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنید.

2.استخراج ارز دیجیتال

استخراج یک روش فوق‌العاده برای به دست آوردن برخی از ارزهای رمزنگاری شده است. با این حال، برای همه ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد. بسیاری از مردم بر این باورند که استخراج ارز دیجیتال با دریافت هرچه بیشتر کوین، مرتبط است.

اگر یک ارز رمزنگاری شده را استخراج کنید، با کوین‌های جدید پاداش می‌گیرید. برای استخراج، شما نیاز به تخصص فنی و سرمایه‌گذاری اولیه در سخت‌افزارهای تخصصی دارید.

3.سود سهام ارز دیجیتال

با خرید ارز دیجیتال و نگهداری آن می‌توانید سود سهام دریافت کنید. با در نظر گرفتن همه موارد، ارزهای مجازی مختلفی وجود دارد که برای خرید و نگهداری دارایی‌های دیجیتالی آن‌ها پول می‌دهد.

چند نمونه از کوین‌هایی که سود سهام دارند شامل COSS ، CEFF ، NEO ، KUCOIN و غیره است. مشابه سهام معمولی، همه این کوین‌ها برای سبد شما مناسب نیستند. باید آنچه که مطابق با اهداف سرمایه گذاری‌تان است بررسی کرده و انتخاب کنید.

4.پرداخت با ارز رمزنگاری

رویکرد دیگر برای کسب درآمد دلاری در ایران با ارزهای رمزنگاری شده، پذیرش آنها برای پرداخت است. اگر شغلی دارید که در آن محصولات یا خدمات می‌فروشید، می‌توانید پرداخت را با ارز رمزنگاری شده مورد نظر خود بپذیرید. شما نیاز به کیف پول دیجیتال دارید و برای کار با افرادی که مایل به پرداخت پول رمزنگاری شده هستند.

با کمی تحقیق، می‌توانید مشتریان یا کاربرانی را پیدا کنید که از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنند و می‌خواهند با جابجایی کوین از طریق بلاک‌چین به شما پول پرداخت کنند.

پس از دریافت پرداختی، می‌توانید از آن برای پرداخت  کالایی به دیگران استفاده کنید یا آن را نگه دارید تا زمانی که ارزش آن افزایش یابد. اگر ارزش سکه بالا برود، می‌توانید بعداً با فروش دلار آمریکا سود کلانی را بدست آورید.

5.رسانه‌های اجتماعی ارز رمز

شبکه‌های اجتماعی متعدد مبتنی بر بلاک چین برای ایجاد و تنظیم محتوا به شما هدیه می‌دهند.

6.خرید و فروش ارز دیجیتال

در حالی که سرمایه‌گذاری یک تلاش بلندمدت بر اساس استراتژی خرید و نگهداری است، معامله به منظور استفاده از فرصت‌های کوتاه مدت است.

بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است. این بدان معناست که قیمت دارایی‌ها در کوتاه مدت به طرز چشمگیری افزایش و کاهش می‌یابد.

برای اینکه یک معامله‌گر موفق باشید، باید مهارت‌های تحلیلی و فنی مناسب داشته باشید. شما باید نمودارهای بازار را در مورد عملکرد دارایی‌های ذکر شده تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید پیش بینی دقیقی در مورد افزایش و کاهش قیمت داشته باشید.

هنگام معامله، بسته به اینکه انتظار دارید قیمت یک دارایی افزایش یا کاهش یابد، می‌توانید یک بلندمدت یا کوتاه‌مدت را انتخاب کنید. این بدان معناست که بدون توجه به صعودی یا نزولی بودن بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانید سود کسب کنید.

کلام آخر

همه کسانی که وارد صنعت رمزنگاری می‌شوند پول زیادی به دست نمی‌آورند. اما با تخصص کافی و کمی شانس، راه‌هایی برای کسب درآمد دلاری با ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: کسب درآمد دلاری در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

همیشه پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال ایرانی که مورد اعتماد ما باشد و بتواند برایمان مفید باشد از دغدغه‌های کاربران ایرانی است. یافتن و اعتماد کردن به صرافی‌ای که قابل اعتماد باشد و بتوانیم در آن به‌راحتی معامله کنیم بدون آنکه ترس از کلاهبرداری داشته باشیم.

ما در این مقاله قصد داریم صرافی‌های معتبر ارز دیجیتالی ایرانی و مواردی که در انتخاب یکه صرافی خوب تاثیر دارد را مورد بررسی قرار دهیم و اگر شما قصد خریدوفروش دارید با بهترین صرافی‌ها آشنا شوید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال ایرانی

همان‌طور که اطلاع دارید بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی باید تعدادی ویژگی‌ها را باهم داشته باشند که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد و در آن معامله کرد. در زیر به این ویژگی‌های اصلی می‌پردازیم و بعد از آن با بررسی و مقایسه بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی در انتخاب‌تان راهنمایی‌تان میکنیم.

همان‌طور که می‌دانید باید با ویژگی‌های یک صرافی خوب آشنا شوید تا بتوانید صرافی درست را انتخاب کنید و به آن اعتماد کنید. در زیر مواردی را ذکر کردیم که به شما در انتخاب صرافی کمک می‌کند.

ویژگی‌های یک صرافی خوب

  1. میزان کارمزد
  2. حجم معاملات بالا
  3. امنیت قابل‌قبول
  4. رابط کاربری ساده
  5. مبلغ واریز و برداشت رمزارز

۱.صرافی تبدیل

صرافی تبدیل یکی از جدیترین صرافی‌های آنلاین ایرانی است. این صرافی که در محیطی با امنیت بالا همراه با پشتیبانی ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران ایرانی است همانند یک آکادمی عمل می‌کند به‌طوری‌که با ورود به این سایت صرافی حتی اگر فردی کاملاً مبتدی باشید دچار ابهام نمی‌شوید و به‌آسانی با آموزش‌های گام‌به‌گام قرار داده شده در سایت می‌توانید تمامی مراحل از قبیل ثبت‌نام در سایت، ایجاد کیف پول، انتقال و برداشت و… را انجام دهید.

۲. صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنچ یکی از صرافی ارزهای دیجیتال ایرانی است که شرکت آماتیس از سال 1396 در زمینه سرویس‌دهی ارزهای دیجیتال، کارش را شروع کرد.

صرافی اوکی اکسچنج از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است؛ به این دلیل که با ایجاد محیطی امن و مطمئن سعی در ارائه محیط معاملاتی پیشرو دارد.

۳- صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس در محیطی دانش‌بنیان به مبادله رمزارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال با تأییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری می‌پردازد. صرافی نوبیکس پرطرفدارتر و مورد علاقه‌مند کاربران ایرانی است.

میزان کارمزد تریدها در صرافی نوبیکس در بازه ۰.۲۵% تا ۰.۳۵% است و بازه محاسبه آن ۳۰ روزه است.

۴- صرافی والکس

صرافی والکس در ایران جزء صرافی‌های محبوب و بااعتبار است که کار جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران و شریف است. این سایت نسبت به سایت کریپتولند قدمت کمتری دارد، اما ادعا دارد که چیزی حدود 86 هزار کاربر در آن به معامله ارزهای دیجیتال مشغول‌اند.

۵- صرافی اکسیر

صرافی اکسیر در مرتبه 4ام از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی دارد. لوگوی این سایت هنوز مورد تایید واقع نشده است.

کارمزد این سایت دارای ۵ سطح مختلف است و برای کاربران مبتدی میزان کارمزد ۰.۲۵% در نظر گرفته شده است. دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و به‌طور شفاف شرایط استفاده از خدمات و تعهدات مرتبط به کاربران بیان شده است.

۶- صرافی اکسکوینو

این سایت صرافی که جزء ۵ امین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است از سال ۲۰۱۷ کارش را شروع کرده و از نظر مرتبه دارای رتبه ۷۵۰ در ایران است.

۷. صرافی آبان تتر

در حال حاضر این صرافی جزء برترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، جمعی از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف که جمعی جوان و علاقه‌مند بودند، از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کردند و در این مسیر پیشرفت کردند.

کلام آخر

ما در این مقاله به معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معتبر پرداختیم. اما اینکه کدام‌یک را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید، بستگی به موقعیت و میزان نیاز شما دارد. با اطلاعات کامل از صرافی مورد نظرتان با خیال آسوده معامله کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()