بروکر
نوشته شده توسط : مریم

بروکر، شخص یا شرکتی است که هنگام انجام معامله بین خریدار و فروشنده معامله‌ای را ترتیب می‌دهد. یک کارگزار  به عنوان فروشنده یا خریدار نیز عمل می‌کند.

در اینجا ضمن آشنایی با معانی بروکر به تشریح مقررات بروکرها می‌پردازیم.

بروکر چیست؟

بروکر یک فرد یا شرکت است که واسطه‌ای بین سرمایه‌گذار و بورس اوراق بهادار است. از آنجا که بورس اوراق بهادار فقط سفارشات افراد یا شرکت‌هایی را که در آن بورس عضویت دارند می‌پذیرد، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فردی، به خدمات اعضای بورس نیاز دارند. بروکرها آن خدمات را ارائه می‌دهند و به روش‌های مختلف، از طریق کمیسیون، کارمزد یا پرداخت توسط خود صرافی، جبران می‌شوند.

کلمه بروکر همچنین نوع خاصی از کارگزار"بروکر فارکس" را تعیین می‌کند. بروکر فارکس واسطه بین اپراتور است، خواه خریدار یا فروشنده، و بازار فارکس ، بیشتر از بازارهای سهام تنظیم شده، سوداگرانه است. در میان کارگزاران فارکس، "میزهای معاملاتی" را می‌یابیم که بازارهای خود را ایجاد می‌کنند، به طور کلی این موسسات بانکی بین المللی بزرگ هستند. "میزهای غیرتجاری"، کارگزارانی هستند که سفارشات را به موسسات بزرگتر (بانک های بزرگ میزهای فروش) می‌دهند.

اساس بروکرها

بروکرها علاوه بر اجرای سفارشات مشتری، می‌توانند تحقیقات، برنامه‌های سرمایه‌گذاری و اطلاعات بازار را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند. آن‌ها همچنین ممکن است محصولات و خدمات مالی دیگری را که شرکت کارگزاری آن‌ها را ارائه می‌دهد، به صورت متقابل بفروش برسانند، مانند دسترسی به پیشنهادات مشتری خصوصی که راه‌حل‌های مناسب را برای مشتریان با ارزش خالص بالا ارائه می‌دهد. در گذشته، تنها افراد ثروتمند می‌توانستند از پس بروکر برآیند و به بازار سهام دسترسی پیدا کنند.

بروکرهای  مشاوراملاک

در صنعت املاک و مستغلات، یک مشاورحرفه‌ای دارای مجوز املاک است که معمولاً نماینده فروشنده یک ملک است. وظایف یک بروکر هنگام کار برای فروشنده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تعیین ارزش بازار املاک
  • فهرست‌بندی و تبلیغ ملک برای فروش
  • نمایش ملک به خریداران احتمالی
  • مشاوره به مشتریان در مورد پیشنهادات، مقررات و موضوعات مرتبط
  • ارائه کلیه پیشنهادات به فروشنده برای بررسی

گاهی یک کارگزار املاک برای خریدار کار می‌کند، در این صورت، کارگزار مسئول موارد زیر است:

  • مکان‌یابی همه املاک در منطقه مورد نظر خریدار بر اساس محدوده قیمت و معیا‌رها.
  • تهیه پیشنهاد اولیه و قرارداد خرید برای خریداری که تصمیم به ارائه پیشنهاد برای یک ملک می‌گیرد.
  • مذاکره با فروشنده از طرف خریدار.
  • مدیریت بازرسی از ملک و مذاکره در مورد تعمیرات ملک.
  • کمک به خریدار برای بستن و تصاحب ملک.

مقررات بروکر

بروکرها در سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA )، نهاد خودنظارتی مشاوران املاک، ثبت‌نام می‌کنند. در ارائه خدمات به مشتریان خود، کارگزاران بر اساس "قاعده مناسب بودن" از استانداردی برخوردارند که مستلزم وجود دلایل منطقی برای توصیه به خرید محصول یا سرمایه‌گذاری خاص است. بخش دوم این قانون، که معمولاً با عنوان "مشتری خود را بشناسید" یا KYC شناخته می‌شود، به مراحلی اشاره می‌کند که یک کارگزار باید برای شناسایی مشتری و اهداف پس انداز خود انجام دهد، که به آنها کمک می‌کند تا دلایل منطقی توصیه را تعیین کنند.

این استاندارد رفتاری با استانداردی که برای مشاوران مالی ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به عنوان مشاوران سرمایه‌گذاری(RIA) ثبت شده است، تفاوت قابل توجهی دارد. بر اساس قانون مشاوران سرمایه گذاری در سال 1940، RIA ها دارای استاندارد امانت‌داری دقیق هستند تا همیشه در جهت منافع مشتری عمل کنند، در حالی که هزینه‌های آنها را افشا می‌کنند.

 

کارگزاران املاک در ایالات متحده مجوز هر ایالت را دارند. هر ایالت قوانین خاص خود را دارد که انواع روابط بین مشتریان و کارگزاران و وظایف کارگزاران در قبال مشتریان و افراد عمومی را تعیین می‌کند.

کلام آخر

انتخاب یک بروکر می‌تواند می‌تواند کار سختی باشد. مخصوصا وقتی با بروکرهای زیادی مواجهیم که هرکدام برای جذب مشتری بیشتر در تلاش‌اند. لذا بررسی اعتبار و وضعیت بروکرها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مسئله تعیین بروکر، قدمی مهمی برای تبدیل شدن به تریدر موفق است.





:: برچسب‌ها: بروکر ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: